Blar i NIKU Oppdragsrapport på emneord "Oslo"
Viser treff 1-6 av 6
-
Arkeologisk undersøkelse ved graving av grøft for føringsrør Loenga, Oslo
(NIKU Oppdragsrapport; 19/2021, Report, 2021)Norsk institutt for kulturminneforskning (NIKU) utførte i løpet av perioden 17.04.2019–21.04.2019, samt deler av november og desember 2019, arkeologisk overvåking av gravearbeider i forbindelse med etablering av et føringsrør ... -
Bispegata 13. Arkeologisk overvåking i forbindelse med graving for avløpskum.
(NIKU Oppdragsrapport;78/2018, Report, 2018-08)I forbindelse med nedsetting av en ny avløpskum til Bane NORs brakkerigg i Bispegata 13, ble det foretatt en graving under arkeologisk overvåking. Grøften som ble gravd var 2,8 m lang, 1,9 m bred og 3,3 m dyp. Det ble ... -
Bispegata 16, Oslo. Arkeologisk undersøkelse i forbindelse med graving for avløpstank
(NIKU Oppdragsrapport;61/2017, Report, 2017)I forbindelse med oppgradering av riggområdet ved Bispegata 16 og graving av en grop for en avløpstank, ble det foretatt en arkeologisk undersøkelse i mai 2017. Gropa ble 4 m lang og 2 m bred, og 1,5 m dyp. Det ble kun ... -
Bispegata. Arkeologisk overvåking og dokumentasjon i forbindelse med grunnundersøkelser i Bispegata, Oslo kommune
(NIKU Oppdragsrapport;18/2018, Report, 2018)I forbindelse med prosjektering og bygging av nye Bispegata i Oslo var det behov for å kartlegge grunnen. Sweco AS skulle i den forbindelse gjennomføre grunnundersøkelser, både totalsondreringer og skovleboringer. NIKU ... -
Georadarundersøkelse i Bispegata / Oslo, Oslo kommune, Oslo fylke
(NIKU Oppdragsrapport;194/2016, Research report, 2016)I forbindelse med utbyggingen av Follobanen gjennom gamlebyen i Oslo, gjennomførte NIKU georadarundersøkelse for å lokalisere eventuelle arkeologiske strukturer i grunnen under Bispegata sør og sørvest for Ladegården. ... -
Omlegging av Bispegata. Follobanen, Innføring Oslo S, resterende gravearbeider for midlertidig omlegging av Bispegata, Gamlebyen, Oslo kommune
(NIKU Oppdragsrapport;220/2016, Report, 2016)I forbindelse med utbyggingen av Follobanen måtte Bispegata midlertidig legges om for å kunne utføre arbeid i dens nåværende trasé. Før omleggingen måtte noen områder tilrettelegges for veibygging og NIKU foretok i den ...